Przejdź do stopki

Informacja o kontroli segregacji odpadów komunalnych w Gminie Stężyca

Treść

Urząd Gminy Stężyca informuje, że rozpoczęły się kontrole w zakresie przestrzegania przez mieszkańców naszej Gminy zasad segregacji odpadów komunalnych zgodnie z uchwałą Rady Gminy Stężyca w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stężyca.

Pracownicy urzędu i firmy wywozowej będą sprawdzać, czy w pojemnikach na odpady, nie znajdują się odpady, które podlegają selektywnej zbiórce, a także będą weryfikować postępowanie z odpadami ulegającymi biodegradacji.

Prawidłowa segregacja ma wpływ na zmniejszenie ilości odpadów zmieszanych, co przekłada się na zmniejszenie ponoszonych kosztów. Im większa ilość odpadów zmieszanych zostaje odebrana od mieszkańców, tym wyższe są koszty funkcjonowania systemu gospodarki odpadami na terenie gminy i tym samym wyższe stawki opłat za odpady dla gospodarstw domowych.

W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli, że odpady zbierane są w sposób niezgodny z zasadami segregacji, pojemniki zostaną oznaczone specjalną naklejką, koloru żółtego - „NIEPRAWIDŁOWA  SEGREGACJA”.

Ponowne stwierdzenie braku segregacji lub nieprawidłowego jej prowadzenia skutkować będzie otrzymaniem naklejki koloru czerwonego - „NIEPRAWIDŁOWA  SEGREGACJA” oraz  wszczęciem postępowania administracyjnego w celu naliczenia wyższej opłaty tj. czterokrotności opłaty - za nieprawidłową segregację.